Στόχοι Erasmus+

Αναλυτικότερα, οι στόχοι του προγράμματός μας είναι οι εξής :

Διαχείριση Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων

Το σχολείο μας βρίσκεται σε ένα νησί σχετικά απομονωμένο με λίγες εκπαιδευτικές ευκαιρίες για καθηγητές και μαθητές. Έτσι το ζήτημα της διεθνοποίησης και η κατανόηση της διαπολιτισμικότητας, η ενσωμάτωση και η συμπερίληψη έχουν σημαντικό ρόλο τόσο κατά τη διάρκεια της ζωής στο σχολείο όσο και στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο. Με βάση τα παραπάνω θεωρούμε ότι βασική εκπαιδευτική ανάγκη του σχολείου μας είναι να αποκτήσει την ικανότητα να οργανώνει και να διαχειρίζεται ευρωπαϊκά προγράμματα, ώστε να είμαστε ικανοί να πραγματοποιήσουμε κινητικότητες μαθητών στο εξωτερικό (σε διάφορα τομεακά προγράμματα), δίνοντάς τους την δυνατότητα να αποκτήσουν τα οφέλη των ευρωπαϊκών προγραμμάτων. Παράλληλα, βρισκόμαστε σε ένα σταυροδρόμι εκπαιδευτικών αλλαγών στην Ελληνική εκπαίδευση, με αποτέλεσμα να έχουν αυξηθεί οι ευθύνες, αλλά και οι ικανότητες που πρέπει να έχουν οι εκπαιδευτικοί που αναλαμβάνουν θέσεις ευθύνης στην εκπαίδευση.

Βασικοί στόχοι του Ευρωπαϊκού Σχεδίου ανάπτυξης του 3ου Γυμνασίου Αργοστολίου είναι:

  • Βελτίωση των διοικητικών ικανοτήτων του οργανισμού και διάδοση της κουλτούρας ευθύνης σε όλο τον σύλλογο διδασκόντων
  • Βελτίωση των ικανοτήτων διαχείρισης ευρωπαϊκών σχεδίων,
  • Η ενίσχυση της ευρωπαϊκής διάστασης και των διεθνών συνεργασιών του σχολείου.

    Εξ Αποστάσεως Υβριδική Εκπαίδευση

    Ο όρος “υβριδική” εκπαίδευση (blended ή hybrid learning) αναφέρεται στην παροχή προγραμμάτων εκπαίδευσης που συνδυάζουν παραδοσιακό χώρο διδασκαλίας και εκπαιδευτικές δραστηριότητες από απόσταση με την υποστήριξη της τεχνολογίας. (Hamburg, Cermian και Thij, 2002). Η ιδέα πίσω από τις υβριδικές αίθουσες εκπαίδευσης είναι απλή : Ανάλογα με τις περιστάσεις, οι μαθητές, είτε θα έχουν φυσική παρουσία στην αίθουσα είτε θα υπάρχει δυνατότητα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, χωρίς όμως να χάνεται η επαφή με τον καθηγητή ή η αλληλεπίδραση μεταξύ των μαθητών. Με αυτό το τρόπο, η υβριδική εκπαίδευση ανταποκρίνεται τόσο στην παραδοσιακή διαδικασία μάθησης όσο και στην αποτελεσματική εξ αποστάσεως εκπαίδευση, αφού συνδυάζει τα πλεονεκτήματα των δύο αυτών μοντέλων.

    Τα αναμενόμενα αποτελέσματα αυτού του στόχου είναι:

    • Παροχή ενός νέου τρόπου μάθησης και διδασκαλίας,
    • Προσαρμογή στο στυλ μάθησης του κάθε μαθητή αφού μπορεί να διαφοροποιηθεί το περιεχόμενο της μάθησης, η επεξεργασία και το προϊόν της.
    • Οι μαθητές μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν.
    • Οι μαθητές αποκτούν τις δεξιότητες της τεχνολογίας.
    • Η βελτίωση του έργου της μάθησης.
    • Η βελτίωση της διδακτικής διαδικασίας.
    • Τα αναμενόμενα αποτελέσματα αναμένονται μέσα σε δύο σχολικές περιόδους (24 μήνες)

    Εκπαίδευση STEM

    Η εκπαίδευση STEM είναι ένα μαθησιακό περιβάλλον, όπου οι μαθητές εξερευνούν, εφευρίσκουν, ανακαλύπτουν με τη χρήση πραγματικών προβλημάτων και καταστάσεων (PCAST 2010). Ενθαρρύνει την καινοτομία συνδυάζοντας τις επιστημονικές περιοχές, βοηθώντας τους μαθητές να κάνουν νέες συνδέσεις μεταξύ των επιστημονικών κλάδων και μερικές φορές βοηθά στη δημιουργία εντελώς νέων κλάδων (Council on Competitiveness 2005). Προωθεί ένα μαθησιακό περιβάλλον, ώστε οι μαθητές να αποκτήσουν όχι μόνο δεξιότητες του 21ου αιώνα, αλλά και να έχουν την ευκαιρία να δημιουργήσουν νέες δεξιότητες (Narum, 2008).

    Η STEM education πρέπει να ορισθεί ως μια ολοκληρωμένη προσέγγιση του Προγράμματος Σπουδών και της διδασκαλίας. Είναι μια προσέγγιση που καταργεί τα σύνορα μεταξύ των ιδιαίτερων αντικειμένων και τα θεωρεί ως ένα “όλον”, κάτω απο το σκεπτικό ότι τα σύγχρονα προβλήματα είναι αρκετά σύνθετα και πολυδιάστατα για να αντιμετωπισθούν απο μια μόνο επιστήμη. (Morrison & Bartlett, 2009). Τα αναμενόμενα αποτελέσματα αναμένονται μέσα σε δύο σχολικές περιόδους (24 μήνες).

    Φιλαναγνωσία και Ξένες Γλώσσες

    Τα τελευταία χρόνια το σχολείο μας οργανώνει και υλοποιεί προγράμματα Φιλαναγνωσίας: οι μαθητές διδάσκονται λογοτεχνικά έργα στο σύνολό τους, κυρίως ιστορικού θέματος, με σκοπό αφενός την καλλιέργεια της επαφής τους με την λογοτεχνία και αφετέρου την με ευχάριστο και επομένως αποτελεσματικότερο τρόπο απόκτηση γνώσεων της Νεότερης και της Σύγχρονης Ιστορίας. Με αφορμή τα βιβλία που τα παιδιά έχουν επεξεργαστεί, έχουμε διοργανώσει θεατρικές παραστάσεις, μουσικές εκδηλώσεις και εκπαιδευτικές επισκέψεις και εκδρομές εντός και εκτός Κεφαλονιάς στο πλαίσιο της βιωματικής προσέγγισης του περιεχομένου του διδαχθέντος βιβλίου. Επιπλέον, ανάλογες δραστηριότητες έχουν υλοποιηθεί στο μάθημα των Αγγλικών. Στόχος μας είναι η διεύρυνση της δραστηριότητα σε όλες τις τάξεις και μάλιστα με τη συνεργασία των φιλολόγων και των καθηγητών Αγγλικών, Γαλλικών και Ιταλικών, ώστε και η γλωσσομάθεια των μαθητών να ενισχυθεί και, κυρίως, να τονιστεί μέσω της λογοτεχνίας ότι η Ευρώπη είναι η κοινή μας πατρίδα.

    Καθώς στόχος της συγκεκριμένης δραστηριότητας είναι η διαπίστωση ότι οι ομοιότητες των ευρωπαϊκών λαών είναι περισσότερες από τις διαφορές και πως ακριβώς σε αυτές (ομοιότητες και διαφορές) οφείλουμε την ευρωπαϊκή μας ταυτότητα και απώτερος σκοπός μας οι μαθητές μας να γνωρίσουν την ευρωπαϊκή κληρονομιά και να αγωνισθούν ως αυριανοί πολίτες για την ολοκλήρωση του ευρωπαϊκού οικοδομήματος, τα αναμενόμενα αποτελέσματα δεν μπορούν να είναι άμεσα: απαιτείται διάστημα τουλάχιστον δύο ετών.

    Μετάβαση στο περιεχόμενο